https://dehobbykamervanpetra.blogspot.com/2022/05/stand-van-zaken.html#comment-form

donderdag 28 juli 2022

Vakantie…met pech!


Hoihoi, we gingen…eindelijk na 4 jaar weer op vakantie en maakten een tocht door Duitsland, Denemarken, Zweden, Lapland, Noorwegen, Finland met zn vele prachtige meren, Estland, Letland, Litouwen, Polen en via Duitsland weer terug naar huis. Dus elke dag een ander hotel! Een prachtige route naar Kiruna in Lapland waar we eerder eens waren maar niet verder konden omdat we geen benzine meer hadden en niet wisten of er verderop wel pompen waren om te tanken. Op dat moment was het middernacht…en omdat het daar niet donker wordt deden we die tocht s’avonds na net eten. Dus dit jaar gingen we, met een tank vol dezelfde tocht maken naar Riksgränsen. Foto hieronder op het hoogste punt nabij Noorwegen. Onze vorige trip was super helder met prachtige ondergaande zon en een fabelachtige lucht maar deze trip was helaas…zoals je op de foto ziet donker, grauw met regen. Maar ook zeer de moeite waard om gezien te hebben. Ook kwamen we de rendieren weer tegen op de weg…het is hun terrein dus ze hebben altijd voorrang…leuk om dat mee te maken. De foto’s met hetzelfde water hieronder was het uitzicht van restaurant en hotelkamer…er zaten twee uurtjes tussen en je ziet het weer veranderen. Op de onderste foto een soort hunebedden die we bezochten…er zijn daar menselijke resten gevonden. Heel interessant om te zien!








Een week later op zondag in Helsinki aangekomen waar we 2 nachten hadden geboekt om 1 dag in die stad wat te gaan zien. Het was over de 30 graden die dagen en heel extreem zeiden ze daar…kwam weinig voor. Na het ontbijt gingen we op pad, we hadden wat bezienswaardigheden uitgezocht in een gids. Het was een zware dag door de hitte maar ook omdat mn heup en knie niet echt meewerkte. Ik sleepte me door de dag heen en dat viel niet mee…om half 4 besloten we terug te gaan naar het hotel om nog wat te hangen voor het diner. We zagen dat de housekeeping nog niet was geweest…we dachten die komen vast niet als je 2 dagen hebt geboekt. Maakte ons niet uit en gingen plat en binnen 10 minuten stond de housekeeping dus wel voor de deur. Ze deed op ons verzoek de badkamer en hing schone handdoeken op en weg was ze weer…we vonden het prima. We konden eindelijk rusten! We hadden het zo verschrikkelijk warm, zelfs met airco. We gingen beneden eten waar het koeler was maar ik bleef het warm houden. We dronken ons glas buiten nog leeg en ik wilde naar de kamer…het ging niet goed met mij en voelde me afzakken. Ik zei dat ik maar even moest gaan testen voor de zekerheid….en ja hoor dat ding schoot pijlsnel in de positief. Ik was meteen in paniek en zag me al op de IC in Helsinki. Manlief was negatief. Gelukkig was het een hele grote kamer en konden we goed afstand houden en ook de bedden konden ver uit elkaar geschoven worden. Het hotel werd ingelicht en alles werd in gang gezet door het personeel. Ik mocht de kamer niet meer uit. Dick kon de volgende dag nog naar buiten voor wat boodschappen maar dat was een dag later ook over…ook positief. Het werd dus 5 dagen op de kamer doorbrengen en niemand zien…vreselijk was het. We werden fantastisch verzorgd moet ik zeggen…ze deden alles wat we vroegen. Ik was echt niet lekker maar Dick had geen klachten dus ook heftig als je er dan niet uit mag. We moesten verdere hotels en de boot naar Tallinn annuleren en helaas werd ook mijn heupoperatie uitgesteld…er moet 7 weken tussen zitten, wordt nu 30 augustus…balen dus! Na 5 dagen quarantaine voelde ik me best goed en we besloten om te vertrekken. Nieuwe reserveringen gemaakt en zo snel mogelijk naar huis. Ik was wel supermoe dus viel steeds in slaap in de auto. We hebben ons zo goed als mogelijk aan de regels te houden. We waren dus 4 dagen later thuis en moest ik nog weer 3 dagen in quarantaine volgens de huisarts. Dick had totaal geen klachten.
 De vermoeidheid bleef nog lang aanwezig maar ik ben heel dankbaar dat het niet erger was dan hoe het was. We hebben wat dingen die we wilden doen niet kunnen doen dus die staan nog op het ‘to doo’ lijstje. We hebben de hele corona tijd heel veel getest en altijd negatief…een best rare gewaarwording toen de test ineens positief bleek. Ik was echt voorzichtig en vaak in restaurants de enige met een mondkap en toch…de klos!
Het werd een lang verhaal…sorry maar wilde het even met jullie delen!

Dankjewel voor de leuke reacties op mn vorige kaartje en tot de volgende post,

Groet Ellen 




11 opmerkingen:

Nelleke zei

Ach Ellen ik ik maar denken dat je geopereerd was deze week. Wat een verhaal zeg, dat je het tijdens de vakantie toch nog Corona oploopt. Het is echt een gedoe zeg, en nu alweer gestrand in deze mooie en bijzondere reis die je maakte. Hopenlijk kun je het een andere keer afmaken.
Sterkte met alles en ik hoop echt voor je dat het de komende maand doorgaat. Je liet trouwens mooie foto’s zien. Groetjes Nelleke

Annemarie en Merit zei

wat een verhaal, en wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt!!
Maar jammer dat dat GEDOE om de hoek kwam kijken ...en nu ook je operatie nog is uitgesteld,
Fijn dat jullie weer goed thuis gekomen zijn...het beste toegewenst en hopen dat de operatie door mag gaan....
\liefs Annemarie en Merit

Angélique zei

Jeetje, wat een tegenvaller! De vakantie in het water gevallen, de operatie uitgesteld... niet leuk. Maar zoals je zelf zegt: het had erger gekund. Hopelijk krijgen jullie volgende keer wel de gelegenheid om de reis helemaal te maken, want dat is een heel mooie. Sterkte met het herstel.

Nicolette zei

Ach wat een domper op jullie vakantie zeg. Maar nog erger dat je operatie uitgesteld is.
Jullie hebben wel een mooie reis gemaakt, prachtige foto's.
Groetjes Nicolette

Caroline zei

Allereerst prachtige foto's! maar wat een domper als je dan 5 dagen ook nog met de warmte op je hotelkamer moet blijven.....Fijn dat jullie goed zijn thuisgekomen maar nu ook nog je operatie uitgesteld.....schiet niet op zo. Aftellen maar.
Groetjes Caroline

alma.heijenk@gmail.com zei

ach wat een enorme teleurstelling zo om de vakantie te moeten afbreken...
en nu wachten op de operatie.
groeten Alma

Creaellenknutselsite zei

wat een prachtige foto's! maar wat een domper als je dan 5 dagen ook nog met de warmte op je hotelkamer moet blijven, fijn dat jullie goed zijn thuisgekomen, maar nu ook nog je operatie uitgesteld het schiet niet op zo, heel veel sterkte gewenst
groetjes ellen

PIKO hobbyblog zei

Wat een verhaal zeg. Wel fijn dat er goed voor jullie gezorgd is daar.
Hopelijk kan de operatie snel wel doorgaan.
Sterkte voor de komende tijd!
Groetjes, Pia

GerJanne zei

Oh hier is het verhaal waar je op doelde in een reactie! Ik zit in de nachtdienst en wilde je net mailen om te vragen hoe het met je heupoperatie was gegaan. Heb zelfs al en kaart klaar liggen. Die moet nu maar even wachten.
Maar wat een een reis!! Sjonge, dat zijn heel wat kilometers.
Ik kan me helemaal voorstellen dat je bijna niet kunt geloven dat je Covid hebt. Mijn vriendin ging het ook zo. Gek si dat, maar voor jullie wel ontzettend vervelend zeg. Helemaal voor Dick, als je geen klachten hebt en dan de kamer niet af mag... Hopelijk gaat het nu beter met je. En dat de operatie uitgesteld is is ook niet fijn, maar net wat je schrijft, het had veel erger gekund.

Trijntje zei

Ach wat jammer dat jullie nu net op deze mooi reis corona kregen... je hebt mooie foto's . Heel veel sterkte. . Groeten Trijntje

Angela zei

Jeetje wat een verhaal Ellen. Weer een gestrande vakantie.... en nog erger de operatie die uitgesteld moest worden. Ik wens je veel sterkte!