https://dehobbykamervanpetra.blogspot.com/2022/05/stand-van-zaken.html#comment-form

zondag 14 oktober 2018

Sterkte....en de tas!


Hoi, ik maakte dit sterkte kaartje voor GerJanne...ze heeft hem ontvangen dus kan ik hem plaatsen.
Ze bedankte ervoor en vertelde dat hij net op het goede moment binnenkwam...ze kwam net bij haar vader vandaan die weer in het ziekenhuis ligt. Duimen maar dat hij snel opknapt! Schrikken dus...ik maakte het kort geleden ook mee voor mezelf...hieronder meer...
Ik vond dat zij en haar familie wel zo'n kaartje verdiend hebben...ook ivm Matthijs!
Ik stempelde met een Penny Black Poppy stempel en kleurde hem in met bruch markers en accentueerde met een vleugje Gilding Wax van Goosa.
Daarna stanste ik met letters van MFT Sterkte uit en nog eens uit wit en hoogte het iets verspringend op. Een gouddraadje en wat glimmers maakte het af.
De tekst spreekt voor zich en is ook van Penny.


Ik heb kort geleden ook een flink aantal uren op de hart eerste hulp doorgebracht...
met een raar gevoel en druk op de borst ging ik naar de huisarts die me doorstuurde naar het zkh voor onderzoek...je ligt uren te wachten op uitslagen, filmpjes en foto's ed...gelukkig dat het er is hoor.
Alle uitslagen waren goed en hebben ze de waarden van mn bloed onderzocht op longembolie en die waren te hoog. Ze zijn altijd alert omdat ik eerder een heftige embolie had. Scan gemaakt en weer wachten en uiteindelijk was alles goed en heb ik super schone longen...ook fijn om maar weer te weten!
Wat het dus was is nog een raadsel.

Toen ik met mn zus bij Marfien was liet ze ons een prachtige tas zien die ze met beïnkt behangpapier bedrukt heeft op stof...echt gaaf gedaan met mooie kleuren. We vonden dat patroon zo leuk en kregen uitleg hoe ze dat gedaan had. Wij gelijk door naar de stoffenwinkel voor stofjes en garen. het is zwarte spijkerstof en een jersey bijpassend die we eerst met plakvlieseline bewerkte. De volgende dag aan de slag voor 3 tassen. We maakte er 1 met een blauw versiersel en 1 met een zilver biesje. Mn zus had nog ringen die we gebruikte voor de hengsels...blauwe voering erin staat wel chique toch...  Zij is van het sieraden maken en maakt Tassels van kralen e.d. om aan de ring te hangen.
We hebben voor de andere 2 een iets grotere ring besteld.



Lekker bezig geweest toch...enuhhh...Marfien bedankt voor het patroontje.

Bedankt weer voor jullie reacties op mn babykaart!



14 opmerkingen:

!neke zei

Prachtige kaart voor Gerjanne !
Wat leuk die tassen !!!!

Joanne kramer zei

Wat een schitterende kaart is dit. Echt een plaatje. En wat een gave tas! Wat een opluchting dat bij jou alles goed was, maar de schrik zit er dan goed in.
Groetjes Joanne

GerJanne zei

Jaaa, een heel gave kaart! In het echt natuurlijk veel mooier, zoals meestal het geval is. Echt prachtig met dat draadje en de mini glimmertjes. Gelukkig gaat het goed met mijn vader. Wel schrikken..maar wat jij hebt meegemaakt ook zeg! Altijd spannend hart, longen, embolie. Goed dat je zelf zo alert bent!
Je tas is supermooi! Leuk om bij elkaar ideeën op te doen. EN gaaf dat jullie meteen stofjes zijn gaan kopen en tassen hebben gemaakt!

Nancy Soetaert zei

prachtig kaartje met die mooie bloemen en de goudaccentjes!
Leuke tassen!
gelukkig dat er geen echte problemen gevonden zijn (al vraag je je dan natuurlijk wel af vanwaar de symptomen dan wel kwamen...)
groetjes
Nancy

Marfien zei

Mooi kaartje met de klaprozen, goed idee om de letters uit te stansen, geeft een apart effect.
Deze tas is goed gelukt en heel mooi geworden, zo ga je weer plezier boodschappen doen :-)

Ans Gilbert zei

Hele mooie kaart met de klaprozen en ook de tas(sen) zien er prachtig uit. Heftig dat ziekenhuisbezoek, gelukkig kwam er niks uit,
Ansx

Anita van Merode zei

Prachtige kaart gemaakt voor GerJanne. Je tas is okm al zo geweldig moii.
Gr Anita

aussie aNNie zei

Hi Ellen, wow what a beautiful post, love love love your card and the bag is gorgeous.xx
[stay well]

Nicolette zei

Prachtige kaart Ellen.
Groetjes Nicolette

Caroline zei

Een heel mooi kaartje en erg mooi om de tekst wat te verhogen.
Jouw bezoekje in het ziekenhuis is ook wat hoor!
En je tas vind ik zo knap gemaakt!
Groetjes Caroline

Marjan zei

Je kaart is echt zo mooi!!! Ben er weg van.
Fijn dat je in orde bent bevonden. Na een longembolie blijf je toch bang het weer te krijgen. Mijn man heeft dit ook gehad en daarbij veel longontsteking gehad.
De tas is ook schitterend!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een prachtige kaart heb je gemaakt voor GerJanne. Gave techniek heb je toe gepast. Ook je tas is heel origineel, daar heb ik nog nooit van gehoord, met behangpapier een tas bedrukken? Leuk om zo op ideeën gebracht te worden (en meteen uit te voeren..LOL). Gelukkig is er niets heftigs uitgekomen maar schrikken doe je inderdaad op zo'n moment. Altijd goed om alert te zijn, je weet maar nooit.
Lieve groetjes Miranda

Doris knippenenplakken zei

Hoi Ellen,
Een super mooi kaartje, leuk met de verhoogde tekst.
DE tasjes zijn echt knap gemaakt heel leuk .
Gelukkig is alles goed afgelopen met je Ellen.
Groetjes Doris

Peninia / Gosia zei

She is beautiful 💚